Cum solicit verificarea contorului electric?

Cele mai întâlnite defecțiuni ale contoarelor electrice sunt: contor blocat, lipsă afișaj, salt index sau înregistrare eronată (consum exagerat).

Cum solicit verificarea contorului electric?

Cele mai întâlnite defecțiuni ale contoarelor electrice sunt: contor blocat, lipsă afișaj, salt index sau înregistrare eronată (consum exagerat). 

Dacă ai observat una dintre acestea, te rugăm să ne contactezi. Îi vom transmite operatorului de rețea solicitarea de a verifica contorul sau de a înlocui contorul tău.

Cum pot să inițiez o solicitare despre contorul meu?

Ne poți trimite informații despre seria de contor, tipul defecțiunii, precum și un număr de telefon de unde putem ține legatura cu tine, prin apel la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal). Poți intra în legătură cu un consultant PPC de luni până vineri, în intervalul 08.00-20.00.

Cum pot trimite contorul meu în laboratorul metrologic?

În momentul verificării contorului în teren poți opta pentru trimiterea acestuia în laboratorul metrologic, semnând documentul dat de operatorul de rețea cu această ocazie. În această situație, contorul se înlocuiește obligatoriu, se sigilează într-o pungă special destinată acestui scop și se trimite la un laborator metrologic atestat de Biroul Român de Metrologie Legală.

Ulterior, rezultatul verificării metrologice va fi comunicat prin intermediul furnizorului.

În cazul contoarelor defecte, consumul de energie se recalculează de către operatorul de rețea conform prevederilor Ordinului ANRE nr. 190/2020 pentru aprobarea procedurii privind determinarea consumului de energie electrică în caz de înregistrare eronată şi în sistem pauşal.

Cum pot solicita desigilarea contorului electric pentru lucrări de modernizare la panoul electric?

Poți solicita desigilarea contorului din contul myPPC, secţiunea Administrare contract -> Solicitare deconectare, reconectare, sigilare sau desigilare contor și ne poţi transmite un mesaj cu cererea ta de desigilare. De asemenea, pentru această solicitare ne poţi contacta telefonic la 021 9977, apel cu tarif normal, disponibil între orele 08:00 și 20:00 din rețelele de telefonie din România.

Documente utile

Ordinului ANRE nr. 190/2020
pdf (600,97 Ko)