Cum alegi furnizorul de energie electrică? 5 criterii importante după care să te ghidezi

În ziua de azi ai la dispoziție numeroase oferte de energie electrică. În acest context apare întrebarea „ce furnizor de energie electrică să aleg?”. Răspunsul poate fi o provocare, având în vedere multitudinea de variante disponibile pe piață și faptul că prețul poate fi un factor important, dar in condițiile actuale de piață, când prețul este plafonat, nu mai este un criteriu suficient pentru a face alegerea potrivită.

Așadar, pentru a găsi un furnizor de energie electrică ce îți oferă exact ce ai nevoie, este indicat să ții cont de mai mulți factori, dincolo de preț. Tu decizi și alegi soluțiile care ți se potrivesc. Alegerile smart pentru tine, familie și viitor stau în mâinile tale.

Așadar, Fii smart pe energie și atunci când optezi pentru un furnizor de energie electrică, nu doar în ceea ce privește un consum responsabil de energie, păstrând confortul pe care îl dorești! În cele ce urmează poți afla care sunt principalele 5 criterii după care te poți ghida când alegi furnizorul de energie electrică.

Accesul la asistență de urgență

Un element important în alegerea unui furnizor de energie electrică este să te interesezi în privința suportului și a flexibilității oferite în caz de urgențe. Cu alte cuvinte, informează-te cum să contactezi compania respectivă în cazuri excepționale. 

De pildă, la noi poți apela numărul de telefon cu tarif normal 021 9977 dacă ai activat serviciul Enel Asistență și să soliciți o intervenție de urgență. Intervențiile sunt realizate de partenerii noștri autorizați și se desfășoară în condiții de siguranță. 

Există și opțiunea Protect 360 Plus, care include două intervenții pentru reparații casnice, în limita a 750 de lei, sau o intervenție și o asigurare gratuită care acoperă plata facturii la energie. Concret, intervențiile pot include:

  • reparații casnice la centrala termică, boilerul electric sau aparatul de aer condiționat;
  • reparații la instalația electrică;
  • reparații la instalația de gaz;
  • reparații la instalația de alimentare cu apă și canalizare;
  • servicii de lăcătușerie sau reparații ale tâmplăriei în limita a 750 de lei. 

 

👉 Dorești să ai acces la Protect 360? După activarea serviciului, poți beneficia de două intervenții anuale. Mai mult, dacă activezi Protect 360 Plus, ai incluse reparații casnice în limita a 750 lei/intervenție și o asigurare gratuită pentru plata facturii la energie. 

Canalele de comunicare cu furnizorul

Nu doar modul în care se pot rezolva situațiile de urgență reprezintă un criteriu de luat în calcul atunci când alegi un furnizor de energie electrică. Și comunicarea cu furnizorul tău este un element important de luat în considerare când ești în plin proces de selecție a unei oferte de energie electrică.

De exemplu, îți venim în ajutor prin virtual chat. Asistentul virtual îți oferă informații și îți este alături pentru a te informa corect, rapid și transparent. Prin accesarea Asistentului Virtual, poți afla răspunsul la cele mai frecvente întrebări adresate de clienți pe tema facturilor la energie electrică și gaze naturale. 

👉 Ai mai folosit Asistentul Virtual? Dacă nu, îl poți accesa foarte ușor pe linkul https://www.enel.ro/enel-energie/ro/informatii-utile/contact.html acesand direct https://www.enel.ro/enel-energie/ro/informatii-utile.html. În funcție de nevoile tale, poți primi informații despre valoarea soldului la zi, poți confirma o plată sau poți chiar cere indicații de cum poți obține o copie a facturii. Tot ce ai de făcut este să apeși butonul albastru „Discută cu un expert” din colțul din dreapta jos a paginii. În căsuța care se deschide vei putea alege opțiunea dorită și vei primi informațiile solicitate în doar câteva secunde.

Beneficiile extra 

Beneficiile extra acordate de furnizorul de energie electrică pot fi un alt criteriu după care să te orientezi în căutarea ofertei potrivite. La noi ai la dispoziție numeroase beneficii extra care aduc valoare adăugată contractului tău de energie electrică. Iată câteva exemple:

  • Ca să activezi serviciul Protect 360 care ți se potrivește, ai nevoie să completezi un formular online. Protect 360 include două intervenții anuale care acoperă reparațiile la instalația electrică în limita a 500 de lei și o asigurare gratuită care acoperă plata facturilor la energie. 
  • Totodată, îți oferim posibilitatea de achiziție a unor aparate electrocasnice, în tranșe egale, cu plata pe factura de energie. Astfel, poți achiziționa un boiler electric, un aparat de aer condiționat sau o centrală termică potrivită nevoilor tale. 

👉 Odată cu începerea verii, un aparat de aer condiționat este binevenit. Alege un aparat de la noi și îl poți plăti în 1, 3, 6, 9, 12, 15 sau 24 de tranșe egale. Aparatul de aer condiționat îți va fi livrat în maximum 72 de ore de la confirmarea comenzii. Mai mult, instalarea se face în maximum 10 zile de la data livrării, cu transmiterea unei notificări prin e-mail sau SMS, în prealabil.

Experiența furnizorului de energie electrică

O verificare a furnizorului de energie electrică este un alt pas important pentru a alege oferta care ți se potrivește. Înainte de a face orice fel de achiziție inclusiv servicii de utilități, este esențial să verifici totul despre furnizorul de energie electrică. Îți alegi un partener pe termen lung, iar relația de încredere cu acesta este esențială.

Din această perspectivă, poți sonda relația furnizorului de energie electrică cu clienții săi, astfel:

  • observă cât de bine e structurat site-ul acestuia, dacă ai acces la toate informațiile care te-ai putea interesa, cum ar fi: întrebări și răspunsuri utile în relația cu furnizorul sau acces rapid la legislația in vigoare; vezi cât de actualizate sunt informațiile oferite pe blog și cât de des comunică furnizorul;
  • află cât de activ e pe conturile sale de social media și fii atent la inițiativele acestuia de a comunica și de a educa piața;
  • citește review-urile clienților și vezi câți recomandă serviciile oferite în testimonialele lor;
  • cere feedback despre furnizori în cercul de prieteni, prieteni care se află in aceeași clasa de consum cu tine - pentru a face o comparație onestă între 2 furnizori care oferă servicii similare în aceeași clasa de consum, la același preț;
  • accesul la instrumente digitale, cum ar fi trimiterea de index prin intermediul unei aplicații mobile, plata online prin diferite modalități puse la dispoziție și accesul la factură.

 

👉 Serviciile noastre sunt gândite pentru confortul tău de zi cu zi. În acest sens, suntem alături de tine prin aplicația MyEnel. Instaleaz-o din AppStore, Huawei AppGallery sau Google PlayStore. Din MyEnel ești notificat la primirea facturii, poți realiza plăți, poți verifica balanța de plată sau înregistra indexul. Mai mult, în aplicația MyEnel ai acces la ofertele comerciale pentru ca atât clienții actuali, cât și cei potențiali să poată transmite solicitări de încheiere a unui contract de furnizare de energie electrică sau gaze naturale. 

 

PPC dispune de rețele de furnizare și distribuție moderne care deservesc 3 milioane de clienți în România și alte sute de milioane în peste 20 de țări din întreaga lume. Mai mult, prin PPC Renewables Romania se produce energie din surse regenerabile (apă, vânt, soare). 

Primul parc eolian s-a deschis în 2011, iar alte șapte parcuri eoliene au fost construite între 2011 și 2012. Totodată, PPC Renewables Romania a instalat patru centrale fotovoltaice pentru a explora energia solară. Până în 2050, intenționăm să fim o companie de energie 100% regenerabilă. 

Cum îți suntem aproape:

  • PPC are 3 milioane de clienți în România, prin rețeaua de furnizare și cea de distribuție. De asemenea, PPC Renewables Romania operează centrale de producție a energiei din surse regenerabile;
  • Suntem alături de clienți, prin oferirea de sfaturi și recomandări practice pentru reducerea consumului de energie electrică. Un consum mai redus de energie este și o recomandare la nivelul Uniunii Europene, în toate țările existând campanii de educare;
  • Suntem prezenți la nivel global, iar misiunea noastră este să conectăm un număr cât mai mare de oameni la energie sigură și durabilă;
  • Suntem deschiși la noi tehnologii. Implementarea și dezvoltarea de noi tehnologii permit o distribuire a energiei electrice în mod durabil. Mai mult, punem accent pe rețele smart și surse regenerabile;
  • Investim și dezvoltăm modalități inovatoare pentru gestionarea energiei la nivel de consumator. Adaptăm serviciile la nevoile reale ale oamenilor, pentru a-i ajuta să consume responsabil energia electrică. De asemenea, promovăm digitalizarea și folosirea contoarelor inteligente;
  • Dezvoltăm servicii pentru a ne adapta rapid provocărilor globale, în centru fiind mobilitatea electrică și conectivitatea;
  • Suntem deschiși la parteneriate în domeniile cercetării, tehnologiei și dezvoltării de produse.

Un furnizor atent la nevoile pieței va avea produse și servicii dedicate nevoilor clienților. De aceea, am dezvoltat produse destinate clienților digitalizați. La semnarea contractului se activează și factura electronică. Mai mult, primesc contractul rapid, pe email. 

Alegerea furnizorului de energie electrică depinde de mai mulți factori. Cum acționează compania în situații de urgență? Cât de ușor îți este să comunici cu furnizorul de energie electrică? Ce știi despre furnizor și de unde poți afla informații noi? Acestea sunt doar câteva aspecte de care să ții cont în alegerea furnizorului de energie electrică.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bine ai venit!

Selectează și continuă navigarea pe site către informațiile de care ai nevoie: