Energia colaborării se reface în liniștea drumurilor de munte: povestea lui Ely Bectaș

Published on vineri, 19 martie 2021

“Mă fascinează pădurile și cel mai mult îmi place traseul pe Iezer, care trece printr-o pădure prin mijlocul căreia curge un râu, iar vegetația e extrem de bogată – mușchi, ferigi, totul e verde, e feeric. Față de alte țări, la noi natura e încă sălbatică, sunt multe zone unde intervenția omului nu a ajuns, asta îți dă sentimentul de libertate și de o adevărată întoarcere la natură. Pasiunea mea pentru hiking a început în urmă cu câțiva ani, când am făcut un traseu în aprilie la cabana Mălăiești. S-a întâmplat ca în acea zi să ningă. Mi-a plăcut enorm liniștea din pădure, totul era alb, cred că atunci m-am îndrăgostit de munte și de drumeții. Vara optăm pentru trasee mai lungi pentru că sunt multe ore de lumină, iar iarna pentru unele mai scurte și fără risc de avalanșe. Ploile de vară nu ne sperie! În natură pot să fiu liniștită, cu gândurile mele, iar cel mai frumos lucru pentru mine e să explorez locuri noi. ”

– Ely Bectaș, manager suport vânzări indirecte, Enel România

Natura, sursă de fascinație pe care să o protejăm. Colega noastră are această curiozitate de a străbate locuri mereu noi, dar ține și la tradițiile personale. De exemplu, cabana Curmătura e destinația la care ajunge la fiecare Crăciun. La capătul unui drum prin zăpada în care se imprimă pas după pas, după ce urcă și urcă, ajunge, ca în povești, la cabana care o așteaptă primitoare, bucuroasă de oaspeți. După ce ochii și mintea se limpezesc cu priveliștile extraordinare oferite de munte, regăsește zumzetul reconfortant al grupului de munțomani de la cabană.

Trasee tot mai ambițioase în carieră. Drumul în Enel a început pentru ea în 2009, chiar când prindea contur prima echipă de call center a companiei. O lună întreagă a învățat la training cum arată lumea energiei văzută de o companie globală în plină dezvoltare. A lucrat în acest departament până în 2013, apoi a devenit manager pentru magazinul Enel din Drumul Taberei. În 2015, a preluat rolul de manager integrare puncte Enel, unde s-a ocupat de rețeaua națională de magazine Enel gestionate de parteneri.

De doi ani, se ocupă de relația cu aceste firme, îmbunătățind atât cadrul de colaborare, cât și căutând soluții pentru provocările punctuale. Coordonează o echipă de 8 oameni, cu responsabilități în arii precum vânzare, customer care, post-vânzare. Colaborează bine, se completează bine pe drumul spre același obiectiv. 

“Și în activitatea pe care o desfășor e o traiectorie ca în traseele montane pe care le fac: câteodată e mai greu, câteodată mai ușor, obiectivul deseori e foarte departe de momentul în care ne apucăm să lucrăm efectiv – obiectivele de vânzare sunt la nivel anual – avem un parcurs lung până acolo, dar ne place drumul ăsta!”

– Ely Bectaș, manager suport vânzări indirecte, Enel România

Un ecosistem de parteneri cu care colaborăm win-win. Vânzarea de oferte de electricitate și gaze naturale pentru Enel susține multe firme din toată țara, care au în Enel un sprijin de încredere – pune la dispoziția lor traininguri, materiale de informare pentru clienți, asistență în caz de nevoie. Aceste firme care reprezintă pentru Enel canale de vânzări indirecte au mai multe direcții de activitate: vânzare din ușă în ușă prin agenți care se deplasează pe teren, vânzare prin telefon (telesales) sau prin magazine Enel. Suntem mereu deschiși la colaborare, cine dorește să devină partener Enel ne poate contacta oricând.

Compania noastră susține acești parteneri cu o întreagă logistică – customer care (apropo, ai văzut că am mărit numărul operatorilor din call centerul Enel?), facturare, materiale de prezentare a ofertelor de energie. Experiența clienților trebuie să fie aceeași indiferent că ei interacționează cu un angajat direct al Enel sau cu colaboratorii acestei rețele de parteneri. Prin urmare, trainingurile sunt foarte importante în transmiterea unor standarde de conduită și de consultanță.

În această relație dintre Enel și parteneri, fiecare câștigă. Partenerii se pot baza pe susținerea companiei globale și pe capacitatea ei de a se adapta. De exemplu, în pandemie, pe perioada stării de urgență, pentru siguranța agenților și a clienților, vânzările door to door au fost sistate, la fel și cele prin intermediul magazinelor. În unele cazuri, agenții au fost reorientați spre vânzările prin telefon. Iar echipa condusă de Ely s-a concentrat pe analiză, profitând de moment pentru a eficientiza activitatea. Colegii ei lucrează și în prezent la distanță, de acasă, iar colaborarea e organizată prin teleconferințe. Echipa este motivată să răspundă cât mai repede și cât mai cuprinzător cererilor legate de parteneri și clienți, mai ales că activitatea a revenit în formulă completă: vânzările pe teren și în magazine au fost reluate, cu respectarea măsurilor de siguranță. În condițiile recentei reliberalizări a pieței de energie electrică, Enel este cu atât mai atent la a asigura noilor clienți o primire călduroasă.
 

“Refacem anual schema de comisionare, astfel încât să răspundă nevoilor partenerilor, așa încât ei să poată să aibă un business sustenabil. Dorim să avem parteneri care să fie alături de noi mulți ani de acum înainte și atunci ne îngrijim să avem o relație reciproc avantajoasă. În fiecare an facem analize, suntem foarte aproape de ei, ca să înțelegem dacă au avantaje în relația cu noi și, dacă nu au, cum putem să facem ca ele să existe.”

– Ely Bectaș, manager suport vânzări indirecte, Enel România

Să reprezinți Enel oriunde în țară înseamnă să fii un agent de vânzări corect. Marea echipă a agenților de vânzări indirecte este una națională. Chiar dacă echipele locale lucrează independent, ambiția este de a regăsi acest spirit comun, în beneficiul direct al clienților. Clienții pot avea încredere că orice reclamație legată de un contract e investigată imediat. Departamentul condus de Ely Bectaș este cel care poate verifica ce agent a fost responsabil de contractul asociat reclamației. Schema de comisionare creată de Enel în colaborare cu partenerii îi încurajează pe agenți să fie corecți. 

 

“Fiecare contract de furnizare de electricitate sau gaze naturale pe care partenerii noștri îl aduc trebuie să respecte anumite reguli: să fie întocmit corect, să fie încheiat după ce clientul a fost informat cu privire la preț, la toate celelalte clauze contractuale și să nu fie urmat de o reclamație. Avem responsabilitatea să urmărim dacă am primit reclamații pentru un partener sau altul și să aplicăm penalități pentru practici necorespunzătoare. Dorim ca agenții din fiecare zonă a țării să reprezinte compania corect și să acționeze ca și angajații noștri proprii: să transmită clienților că suntem de încredere, o companie transparentă, că dorim o relație contractuală pe termen lung. Și asta înseamnă să fie lucrurile spuse de la bun început. E foarte important ca agenții de vânzare să fie clari în comunicare. Prima regulă sau primul lucru pe care îl dorim și îl transmitem agenților este să fie transparenți. Dorim și să fie mândri că lucrează pentru Enel.”

– Ely Bectaș, manager suport vânzări indirecte, Enel România

Extindem rețeaua de magazine Enel gestionate de parteneri. În toate zonele țării, facem eforturi continue pentru a face cunoștință cu noii clienți și a începe o relație de durată, iar echipele de vânzări partenere au un rol crucial în clădirea acestei relații bazate pe încredere. Și în acest an, avem în plan deschiderea de noi magazine Enel gestionate de parteneri. Deja ai văzut că avem un nou magazin Enel la Galați! Indiferent de localizare, spațiile Enel au o ambianță la fel de plăcută și prietenoasă, iar consultanții sunt antrenați să ofere cele mai utile recomandări clienților.

Ce părere ai despre magazinele noastre? Acum ne poți vizita și pe bază de programare la magazinul Enel din orașul tău, ca să nu pierzi timp la coadă și să îți protejezi sănătatea. Dacă ai sugestii pentru îmbunătățirea serviciilor noastre, așteptăm curioși feedbackul tău.

Iar, dacă vrei să construiești alături de noi, te așteptăm în echipa noastră! Actualizăm constant pagina dedicată oportunităților de carieră în Enel, în România și în celelalte peste 30 de țări în care suntem prezenți, intră aici și vei descoperi și alte povești ale colegilor noștri pasionați.

 

Bine ai venit!

Selectează și continuă navigarea pe site către informațiile de care ai nevoie: